Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta je EU donela Hrvatskoj

Komentari (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 12 septembar 2012 20:10
Boris
Šta reći nego: "Danke Dojčland".
Preporuke:
99
2
2 sreda, 12 septembar 2012 20:58
srbinbanjaluka
Ma ništa nije dobila glede ekonomije, boljeg i kvalitetnijeg života, odnosa uvoz - izvoz... kojeg god polja se dotaknete primjetno je samo jedno - propast.

S druge strane, glede vojne zaštite, suvereniteta i sl. tema onda je dobila puno. Naravno, upitno je koliko to je vrijedno kad zemlja je doslovno kolonizovana od strane zapada tak oda ova zaštita jeste u suštini zaštita zapadnog kapitala. Dok imate situaciju da čovjek iz Edinburga ili ti npr. Hamburga može bez problema doći na odmor na Jadranu a da ga pri tome to nešto specijalno niti košta dok mnogi ljudi iz Varaždina ili čak još bliže moru, iz npr. Gospića to sebi ne mogu priuštiti, misli mda dovoljno govori ko kosi a ko vodu nosi. Hrvati su sretni danas da odu na sezonski rad na more gdje su sluge odmarateljima sa zapada, tako da onaj evetualni dobitak koji imaju ulaskom u EU a tiče se zaštite suverniteta, pitanje je koliko je vrijedan svega što danas kao kvazidržava, marioneta zapada, doživljavaju.
Preporuke:
91
4
3 sreda, 12 septembar 2012 21:07
srbinbanjaluka
nastavak....


No, s druge strane imamo recimo Srbiju koja nije ni u EU, ni u NATO-u, ali je podjednako i marionetska, i podjednako kvazidržava, i isto vrlo loše se živi, mnogi žitelji Srbije ne mogu ni da pomisle da mogu sebi da priušte recimo odmor na Kopaoniku jer je on odmaralište istih onih sa zapada koji ljeti odmaraju na hrvatskom Jadranu plus, naravno, domaći tajkuni i sl. I ono što je isto vrlo važno, za razliku od Hrvatske Srbija je neprestano u fazi rasparčavanja, suverinitet je strana pojava u toj zemlji... permanentna ugroženost države je pristuna.

E sad šta to sve govori ? Ići ili ne ići u EU ? Ili je dilema možda ipak lažna, jer i ne postoji, i biće prosto da sila Boga ne moli, Balkan je interesna sfera zapada, Ameri su tu svoju šapu odavno stavili. Srbija se tu još "koprca" a pitanje je koliko je to sve suvislo kad je NATO svuda okolo, ili je to možda jedino radi udzbenika istorisjkih koji će pisati, bila jednom jedna ponosna zemlja koja se "koprcala"...ne znam.
Preporuke:
65
18
4 sreda, 12 septembar 2012 21:16
srbinbanjluka
nastavak....


I da zaokružimo priču. Mržnja Hrvata rezultirala je uništenjem Jugoslavije, jedne zemlje po mjeri svih, zemlje koja je bila sve samo ne kvazidržava, no mržnja Hrvata je razarajući tu državu razorila i dobar ili barem priliku da život nas svih bude dobar.
To je bila prilika da svi i svako bude gospodar na svome, da se razvijamo, no odlučiše Hrvati sa Slovencima da ime preteško "pomagati" i izdvajati za slabo razvijene regione SFRJ, a danas se zadužuju kod zapada da bi plaćali opet tome istom zapadu održavanje zajedničkih Briselskih institucija.

Ili, da završim, možda sam i u zabludi, možda su oni zapravo i vodili se onom da je na Balkanu ipak najvažniji suverinitet, himna i zastava a ne život dostojan čovjeka, te su se s toga pristali biti marioneta zapada pa to sad imaju, a život? Ma koga j..., a mi, mi smo svojom naivnošću zakasnili i kod Rusa i kod Amera, a najjžalije zakasnili smo i za same sebe, za Srbiju, bojim se
Preporuke:
56
8
5 sreda, 12 septembar 2012 21:17
Dr.Rade Pajovic,Florida
Neverovatno,strasno!"Oni"ne zele konkurenciju i pritom im je svejedno sta ce da bude sa tim radnicima i njihovim porodicama!Kako ce da zive i od cega?Valjda da se pretvore u izmecare i sluze englensku aristokratiju!Pre prvog svetskog rata u Englenskoj je bilo milion i cetiri stotine hiljada slugu,vraca li se to vreme?
Preporuke:
49
3
6 sreda, 12 septembar 2012 21:27
Zoran Đorđević
I Slovenija i Hrvatska su u pokojnoj Jugoslaviji imale privilegovan položaj. Šta im je trebalo da se osamostaljuju, ne znam. Možda to, kad čovek pročita analizu gospodina Mirovića, i nije bila njihova volja?
Preporuke:
68
5
7 sreda, 12 septembar 2012 21:45
Stanić Milan
Od g.Mirovića u ovom osvrtu očekivao sam puno objektivniji prikaz ekonomskih prilika u Hrvatskoj.Ako zanemarimo način na koji je ostvarena državna samostalnost Hrvatske,odnos prema srpskom narodu i njihovim obavezama koje nisu ispunili,dug period pregovora oko ulaska u EU,izuzetno snažnu potporu koje su dobili od većine zemalja EU i Vatikana, teško se čovek može složiti sa samo statističkim podacima kao meritumom koji su iznešeni.Urnisanje velikih sistema samo po sebi je uslov ulaska male države u klub"velikih".Večeras na HRT 1 iznet je podatak da je samo u ovoj godini porasla štednja građana za 30%,prihod od turizma je premašio 8 milijardi Eu,inflacija će iznositi svega oko 4%,a tečaj kune prema svetskim valutama ne menja se godinama,prosečna plaća je cca 800Eu.Kako će proći Hrvatska u EU to je teško predvideti,ali moja je pretpostavka da će građani pojedinačno živeti bolje,pogotovo radno sposobno stanovništvo radi trad.mobilnosti,veza sa ekon.emigracijom od ranije itd.
Preporuke:
19
43
8 sreda, 12 septembar 2012 22:18
Karl Marks-naš duhovni vođa
sreda, 12 septembar 2012 21:16
srbinbanjluka

Najveća banana država na svetu bila je Titina Jugoslavija. Šta sve ona nije sprovela u život, dobijeno kao domaći zadatak (eksperimenti), može se jedino reći, a da li ima nešto što nije sprovela u život?
Preporuke:
20
12
9 sreda, 12 septembar 2012 22:20
@Stanić Milan
Mislite da je neobjektivno objavljivati statističke podatke? Ili hoćete da kažete da su ti podaci lažni?
Preporuke:
45
2
10 sreda, 12 septembar 2012 22:31
srbinbanjaluka
@ Karl Marks-naš duhovni vođa


Ma vidi ovako, nemam ja namjeru braniti onu staru Jugoslaviju, a još ponajmanje Tita i ne bi da sad temu pretvorimo o tome, bezveze je, ali realno o.k. eto nek je i bila banana država, ali šta tek onda reći za ove danas države ?

Ja kad sam napisao gore o SFRJ pisao sam o njoj kao ne najboljem rješenju, ali o nečemu što je moglo da bude dobra priča sa ekonomskog, socijalnog, vojnog bilo kojeg gledišta, to je definitivno, samo da je više bilo pameti kod istih onih koji su izabrali da budu secesionisti a manje mržnje prema Srbima, no ostavimo to sad.

I još da dodam, ono što sam htio svojim komentarima i reći i pitati i sebe i vas, zar na Balkanu , zapravo, oduvjek nije bilo bitno šta misle žitelji toga prostora, oni su uvjek bili raja, gazde su bile na zapadu, Balkan je bio okupiran kad je to zapadu odgovaralo, a i Balkan je bio oslobađan kad je to opet njima odgovaralo. Nažalost, mišljenja sam da će to uvjek tako biti. Sve drugo su bajke.
Preporuke:
33
5
11 sreda, 12 septembar 2012 22:38
srbinbanjaluka
@ Karl Marks-naš duhovni vođa


Ne bi da zvučim defetistički, naprotiv, govorim mišljenje, želim i druga da čujem, ali zaista se pitam možemo li mi, kažem mi mislim Srbi kao narod, danas išta birati i izabrati. Mislim da je izbor između Zapada i Rusije lažan, on više ne postoji, barem ne na Balkanu, ovdje je, nažalost, šapa zapada odvajkada, pa i kad su Turci bili to je bilo manje više maslo opet toga zapada koji se vodio idejom bolje i Turci nego jaka Srbija, nego jaka bilo koja i kakva slavenska država. Mislim da ta ideja je aktualna i danas, s tim da su aršini drugačiji, sad imamo priču zvana EU, a Srbiju ko pita hoće li ili ne, kad okolo je sve i EU i NATO, izbora nema, nažalost. Izbor ostaje samo u glavama ljudi koji imaju još neke ideale, u slijepih ljudi. To jeste porazno, to da nemaš kao osoba, kao grupa izbor ali je tako, kapitalizam i sila su doveli do toga, a meni je samo žao što mi kao narod smo dosta u tome svemu naivni, za nas više nema dobrih rešenja. Pozdrav svima.
Preporuke:
26
5
12 sreda, 12 septembar 2012 22:50
Ivica
loša ekonomska situacija u Hrvatskoj nema veze sa Eu ni Njemačkom. Hrvatska je razvojno u rangu Grčke i naprosto nije sposobna svojom privredom konkurirati razvijenim drzavama sjevera EU. Nema ni pameti ni znanja ni ideja ni organizacijskih sposobnosti za to. Rezultat je vidljiv.

Dodatno otezava sto narod nije navikao da podrzava svoju drzavu, uvijek se radilo protiv drzave otuda i utaje poreza i korupcija itd. Trebace vremena da se sve to izravna, a na kraju pitanje je da li je to vrijedno truda, tj da li je zapadni nacin zivota uopce nekakav ideal.

Slazem se da je Jugoslavija imala puno potencijala za dobar zivot svima. No Jugoslaviju su ruku na srce unistili hrvatski i srpski nacionalisti, kao i nedovoljna sposobnost ekonomskih kadrova. Unistilo ju je i to sto je kao takva bila trn u oku mnogima, u smislu kada je nama lose sto bi vama bilo bolje
Preporuke:
18
42
13 sreda, 12 septembar 2012 22:56
Ivica
nastavak---

Da Hrvati i Srbi nisu onako otvoreno ispoljavali nacionalizam mozda ni Slovenija ne bi onako zapela da izadje iz Jugoslavije.

No Srbi treba da znaju cinjenicu da su i Slovenci i Hrvati zbog svojih historijskih iskustava imali zelju da naprave svoju drzavu. Tj u obje drzave je bilo dosta naroda koji je pao na to. tesko je reci sta bi bilo da je bilo, mislim da je labava konfederacija mogla da bude idealno rjesenje. Slevenci i Hrvati bi 'probali' svoje drzave a ostali bi vezani uz Yu. Nakon nekog vremena sada je ocito, ne bi imali nista protiv da se povezu jace sa ostatkom Yu. No kada je pala krv sve se promijenilo jer ljudi su poceli razmisljati na drugi nacin.

Kada padne krv nikada ne valja, ni za jednu stranu
Preporuke:
14
42
14 sreda, 12 septembar 2012 23:05
XXX
Od kako je postao vanparlamentaran ima mnogo slobodnog vremena!
Preporuke:
3
26
15 sreda, 12 septembar 2012 23:13
srbinbanjaluka
@ Ivica



Otvorićemo ovdje neku širu raspravu, otići puno van teme, ali zahtjeva odgovor. Teza da su za raspad Jugoslavije krivi hrvatski i srpski nacionalisti ne drži vodu.

Pa nisu Srbi imali Bugojansku grupu i upad ustaša, nisu Srbi imali proljeće već je bilo Hrvatsko proljeće, nisu Srbi pravili autonomije u Hrvatskoj nego u Srbiji, nisu Srbi sami sebi ukinuli konstitutivnost u SR Hrvatskoj, nisu Srbi imali referendum da žele napustiti zajednicu, jedino što su Srbi imali jesu naivnost što su uopše kretali i takav projket, još od Kraljevine SHS, sa narodima koji su ispoljavali jasnu mržnju i netrpeljivost, čak su i vlastiti genocid u Jasenovacu, Grubišinom polju, Jadovnu, Kozari, Sajmištu... sve su zaboravili zarad fikcije bratstva.

Da završim, problem je srpska naivnost koja je plod naše loše političke a i vjerske intelgenecije uz istovremenu mržnju Hrvata prema Srbima koja je aktivno potpomagana od Vatikana. To je suština. Hrvati su upropastili priču zvanu SFRJ. Pozz
Preporuke:
54
6
16 četvrtak, 13 septembar 2012 01:41
Ružičasti panter
@Ivica
Pa iz podataka iznetih u tekstu jasno proizilazi da se ekonomska situacija u Hrvatskoj drastično pogoršala od trenutka kada je počela da uvodi EU pravila i direktive. Kako onda nema veze sa EU?

@XXX
Očigledno je da Mirović ima više slobodnog vremena od kada je postao vanparlamentaran ali je isto tako očigledno da to vreme koristi na pametne stvari.
Preporuke:
30
0
17 četvrtak, 13 septembar 2012 06:49
Ko nije pametan na početku, opametiće ga kraj
Hrvati i Slovenci su imali najveći uticaj u bivšoj Jugoslaviji, ali su uvek koristili tehniku optuživanja Srbije, po načelu napad je najbolja odbrana.Objektivno, najgore je u bivšoj državi prolazila Srbija, zboG rukovodstva koje je imala.
Svima današnjim postjugoslovenskim državama je bilo mnogo bolje u Jugoslaviji nego što ima je danas, i nego što će im ikad biti.Bivša Jugoslavija je bila prava EU, samo u mnogo boljem smislu nego što je današnja i buduća EU.
U bivšoj Jugoslaviji, republike su imale veliku samostalnost, danas, a posebno kad uđu u EU neće moći ni tačku ni zapetu da samostalno napišu. Onda će videti šta znači da kad neko neće brata za brata, onda će imati tuđina za gospodara.Ali, ko ne misli na početku, platiće na kraju.
Jugoslaviju su i stvorile i rasturile velike sile, ali njeni narodi nisu umeli da iskoriste prednosti zajedničke države.
Preporuke:
28
2
18 četvrtak, 13 septembar 2012 07:24
Stanić Milan
Stanić- M. -@
Nemojte drugome u usta stavljati ono što nije rekao(pogotovo napisao).Nije reč o netačnosti statističkih podataka,nego o njihovoj insuficijentnosti za objektivni i sveobuhvatni prikaz stanja.Ne može se samo sa ideološke ostrašćenosti govoriti o drugom,a da se ne uzmu sve relavntne činjenice za objektivni prikaz.Hrvatska država posle 1990.puno je meni lično i mojoj porodici nanela zla,nego većini posetilaca i samom autoru teksta.
Preporuke:
8
3
19 četvrtak, 13 septembar 2012 07:40
@Srbin BL
Svaka na mestu, ne bih ništa dodao.
Dolazim često u poslovni kontakt sa bivšom braćom (Hrvatska, Slovenija)i mogu da potvrdim da su jako nezadovoljni. Standard jeste bolji nego kod nas i verovatno će uvek biti, ali polako se privikavaju na ulogu robova, a to im izgleda ne prija. Ne znam šta su očekivali od nezavisnosti. Pa nisu im Nemci napravili državu da bi bila stvarno nezavisna i slobodna.
Nama spasa nema, ali moram da priznam da je uživanje slušati bivše ovejane ustaše i oružane pobunjenike kako se vajkaju na pomen EU i Nemačke.
Ropstvo je deo genetskog koda...
Preporuke:
33
2
20 četvrtak, 13 septembar 2012 08:52
Beli Orao
Mi Srbi ustvari nikad nećemo da razumemo da smo ustvari za sve muke Hrvata i ostalih Slovenaca, Muslimana mi krivi.
Koliko oni brane naopako govori i onaj gore koji kaže da iznošenjem suvoparnih činjenica ne može da se sagleda stvarno stanje. P
Pogledam ponekad deo HRT dnevnika i sve je isto. Navučeni su na potrošnju samo tako. Srbin razmišlja ovako, kako da vratim dugove i zato nam fala Bogu i ne daju pare, a ono što su nam dali zna se da će neko morati da vrati i da leži.
""Srbinbanjaluka. Odlična analiza, ali kao što kažete ne treba se mnogo udubljivati jer se onda prelazi na druge teme u fazonu ko je kad i zašto.
Preporuke:
19
2
21 četvrtak, 13 septembar 2012 09:34
@Stanić Milan
U redu. Niste želeli da kažete da su podaci netačni već da su "insuficijentni za objektivan i sveobuhvatan prikaz stanja".
"Objektivan" i "sveobuhvatan" prikaz stanja bi podrazumevao da se odštampa KOMPLETAN statistički godišnjak Hrvatske pa da ekipa stručnjaka unakrsno analizira te podatke. To nikad, nigde i niko ne radi ne samo u ovakvim tekstovima nego ni u studijama koje pripremaju renomirani ekonomski instituti.
Svaki podatak, recimo o izvozu, trebalo bi dopuniti podatkom o tome u čijem vlasništvu su kompanije najveći izvoznici (kome idu ostvarene devize), koliki je uvoz za potrebe proizvodnje kompanija najvećih izvoznika (koliki je neto priliv deviza), koliki porez plaćaju državi te kompanije(da li su faktički subvencionisane), koliko radnika zapošljavaju, i niz drugih, da bi podatak o ostvarenom izvozu bio "sveobuhvatan" i "objektivan". Ali, da ponovim, ni najrigoriznija pravila naučno-istraživačkog rada ne zahtevaju takav postupak u iznošenju statističkih podataka.
Preporuke:
7
3
22 četvrtak, 13 septembar 2012 09:43
Bojan
Bio sam nedavno na jednoj svadbi u okolini Zagreba.. možda se u takvim prilikama najbolje vidi kako običan svijet živi i kakva je perspektiva.
Oni su jadni i uništeni isto kao i Srbija, narod je sirotinja, neorganizovan, lijen. Jeste, imaju veću prosječnu platu ali treba izračunati koliko je od svega toga stvarno zarađeno. Ljudi u Slavoniji žive nešto bolje.
Preporuke:
21
1
23 četvrtak, 13 septembar 2012 10:40
Brane2
Po njebu mi moglo da se dobije utisak da siroti hrvati ne znaju da se brinu o svojoj koristi pa eto nepromišljeno i naivno srljaju u EU.Koješta.Balkanske države su svaka za sebe premale i nezrele da bi uspešno preživele na trajni rok.Treba im neka veća celina. Jugoslaviju su uništile. Jedina realna alternativa je neka evropska zajednica.Jedina realno dostupna je EU.
Preporuke:
0
16
24 četvrtak, 13 septembar 2012 11:09
jojo
No Srbi treba da znaju cinjenicu da su i Slovenci i Hrvati zbog svojih historijskih iskustava imali zelju da naprave svoju drzavu

Što tu svoju želju nisu ostvarili 1918. ili 1945. godine?
Zašto ste čekali 1990. da ostvarite svoj tisućgodišnji san?
Preporuke:
21
2
25 četvrtak, 13 septembar 2012 11:47
Mila
tudja nesreca me ne veseli; pa ni njihova!
Preporuke:
13
2
26 četvrtak, 13 septembar 2012 12:51
brm
"Balkanske države su svaka za sebe premale i nezrele da bi uspešno preživele na trajni rok.Treba im neka veća celina"
tako prosto a niko ne shvata... zamajavate se sa Srbijom "silom" od stanovnika koliko imaju predgrađa gradova zemalja BRIK.-a na koje se ložite - opravdano.. Hrvati se junače sa još manjom državom, a najkomičnija su mi prepucavanja šačice jada - Srba pravoslavne i muhamdanske vere u Bosni ....o Crnogorcima da ne govorim..
ideja država u ovim granicama nikad nije postojala u našoj istoriji, sve su bile samo privremeni korak ka većim integracijama... najveći umovi težili su najvećim integracijama (Balkanksa konfederacija kneza Mihajla npr.)...
država veličine San marina mora da ima iste institucije kao i država veličline Kine... ali gde naći "administrativne kakapcitetet" na uzorku od "šake jada"?
Preporuke:
6
2
27 četvrtak, 13 septembar 2012 12:52
brm
glede Hrvatske ima jedan podatak zbog kog bi mi Srbijanci ipak trebali da se pokrijemo ušima - a to je udeo u ukupnoj privredi sitnog domaćeg obrta .. mi, robovi velikih stranih sistema smo u poređenju sa njima mnooogo veća kolonija
Preporuke:
10
2
28 četvrtak, 13 septembar 2012 12:55
Stduent
Ma briga mene za spoljni dug H(K)rvatske,ja hoću da nacionaliciju njihovih firmi koje su pokupovali po Srbija a ova nesrećna i nesobovna država im dozvolila.Ja hoću ukidanje 300 h(k)rvatskih ulica u Beogradu.Njihova braća iz Evrope su im dali državu,dostavljali oružje zajedno za zločinačkim Vatikanom,ako su im pomagali sve ove godine,pomagaće im i dalje.
Preporuke:
19
0
29 četvrtak, 13 septembar 2012 13:04
Stani'ć Milan
Stanić M. -@
Lapsus linguae-lapsus calami!Vaša primedba za "sveobuhvatan"je na mestu.To zaista nije moguće u kraćem osvrtu,ali trebalo je (po meni) izneti neke važne statističke podatke kao o stanju privrede,bruto nac.dohotka"per capita",razdvojiti državni dug od duga privrednih subjekata i ostalih pravnih lica itd.Uostalom,po meni je autor trebao uputiti posetioce na Državni Zavod za statistiku - Hrvatska u brojkama.Evo jednog od podatka.Prosečna plata za 6.mesec o.g.iznosila je 732.26667 Eu.
Ne znam da li je isti autor(u odgovoru Srbinu Banjalučaninu) kad tvrdi da je ropstvo deo genetskog koda(misleći valjda na Hrvate).Da niste ovu misao posudili od Rozenberga?Strašno.
Preporuke:
2
2
30 četvrtak, 13 septembar 2012 13:28
@srbinbanjaluka - Savaratakatikataka
Mislim da nisi u pravu oko nekih stvari.Velika većina Hrvata ide na svoje more ne kao desetodnevni aranžman već na vikend ili na jedan dan.Zapucaju u 9 ujutru i ceo dan ostanu na moru npr.subotom reletivno im je blizu.Znam ljude iz Srbije koji kad odu u Knin svrate lagano do Makarske i tako više puta.Želite da kažete da je prosečnom Hrvatu iz Varaždina san da ode na more,jeste da kad ode na more,nema para da jede po restoranima i izlazi,ali može da se kupa za džabe.Autor je zaboravio da spomene ovogodišlju turističku sezonu u HR koja je najbolja u istoriji,prihod se meri u milijardama,Rovinj zovu i hrvatski San Trope,gde dolazi samo evropska elita.Upoređuješ mi preskupi i raspali Kopaoni sa Jadranom? Autoj je zaboravio da kaže koliko se godiše proda novih automobila u HR a koliko u Srbiji,prosečna plata.
Preporuke:
1
11
31 četvrtak, 13 septembar 2012 13:50
realno
Reče gradonačelnik Njujorka Majkl Blumberg balkanse zemlja uništava korupcija.Kad se bude išlo na robiju od 20 godina zbog nemešštinh tendera druga će priča biti u ovom regionu,dotle će se nastaviti propadanje.A moram reći da je i socijalizam ove narode uspavao i previše uljuljkao.Ti u socijalizmu nisi mogao da dobiješ otkaz,čak i ako u zatvor na 5 godina tebe čeka isti posao i isto radno mesto.Bukvalno nisi mogao da dobiješ otkaz,mogao si da ne radiš na poslu,hvataš krvine,dok je na Zapadu sve suprotno.
Preporuke:
8
3
32 četvrtak, 13 septembar 2012 14:21
Trn u tudjem oku
Jadni Hrvati, svi pobegoše u Srbiju. Navedene brojke i procenti mogu biti i tačni, ali ovakva filozofiranja i zaključci koji se iz njih izvlače ne znam čemu treba da služe? Šta je Hrvatskoj (pisalo se ranije u istom stilu o Sloveniji i mnogim drugim zemljama) donela EU). A šta je nama donela neutralnost? Autor neka gleda svoja posla, odnosno situaciju u sopstvenoj zemlji. Od tudjih nevolja nama neće biti bolje.
Preporuke:
4
12
33 četvrtak, 13 septembar 2012 14:57
srbinbanjaluka
@ Savaratakatikataka


Kada daješ odgovor, onda trebaš, red je, dobro pročitati šta neko napiše a onda argumentovano daš odgovor.

Pa jel to sreća jedne države, čuj može da se kupa besplatno ali nema para za restoran, vrlo zanimljivo. Odlazak na more ne podrazumjeva samo kupanje. To je odmor, čovječe.

Pa zar nije tragedija to što kažeš, ode ujutro vrati se uveče, a što je to tako jel ?

Pa evo što, prvo nema para da kao onaj iz Engleske ili Nejmačke dođe na njegovo more barem pet dana u kompletu, a drugo, to često ljudi uzmu slobodan dan i moraju doveče nazad kući jer ujutro valja ustati, i ponovo raditi i crnčiti za neke fabrike koje je taj Njemac što dođe na Jadran kupio. Ropstvo modernog doba, dragi prijatelju.

A glede Kopaonika, nisi razumio poređenje, nije cilj porediti Kopaonik sa Jadranom ,nego uporediti nešto što je luksuz u Hrvatskoj i ono što kotira da je luksuz danas u Srbiji, pošto kako znaš Srbija nema more.
Suština je da i HRV i SRB su kvazidržave. Pozdrav.
Preporuke:
14
1
34 četvrtak, 13 septembar 2012 15:08
brm
prepucavanje da li je tragično ili nije tragično što Hrvati "samo" mogu da odu na more je bolno u državi koja nema more a većina stanovnika su poreklom sa priobalja i slave sv Nikolu
Preporuke:
3
6
35 četvrtak, 13 septembar 2012 23:13
Beli Orao
""savarakatikataka.
Alo bre geografu, da li ti znaš gde je Makarska, a gde Knin za više puta? Braco moj, nisi ti video ni Makarsku, a Knin još manje.
Nisi video ni Pariguz Jezero.
Preporuke:
7
1
36 petak, 14 septembar 2012 02:02
Ivica
@Srbinbanjaluka

Poštujem vaše postove, čak mogu reći da sam ugodno iznenađen. Mislim ipak da vi neke stvari gledate malo romansirano. I sa naše a bogami i sa vaše strane istina je puno grublja i plod nižih strasti nego što vi sebi možda tumačite.

Istina Hrvatska je imala proljeće, Bugojno. Postoji ta davna težnja za državom, realna ili iracionalna ne znam ali postoji. Možda vi ne znate ali ovdje na prvu Jugoslaviju gledaju jako loše, daleko bi me odvelo nabrajanje uzroka a netrpeljivost prema Srbiji nije nastala ni iz čega.

Nema govora o srpskoj naivnosti u Srbiji kao ni u hrvata u Hrvatskoj, sve su to bili goli i sebični interesi, promašene ili ostvarene historijske prilike. Nemojmo se zavaravati.

Što se tiče Yu. Onako kako ste vi možda pogrešno protumačili Tudjmana, ustav itd, tako smo mi protumačili Gazimestan, jourt revoluciju, ukidanje pokrajina a zadržavanje glasova. Druže sve je to bila prljava igra, kao i uvijek u životu. Odrastimo
Preporuke:
2
7
37 petak, 14 septembar 2012 02:15
Ivica
@ruzicasti panter, mali komentar

"...ekonomska situacija u Hrvatskoj se drastično pogoršala od trenutka kada je počela da uvodi EU pravila i direktive. Kako onda nema veze sa EU?"
---------
Nema veze sa EU naravno. Da Hrvatska ima pameti da proizvede iPhone niko je ne bi mogao ekonomski zaustaviti direktivama. Pošto nema živi onako kako zaslužuje, ni bolje ni lošije.

Ali ono što većina previđa, današnje osnovno uređenje više ne čine države. Svijet se dijeli na bogati sloj i obespravljene radnike, države su samo ljušture sa različitim nazivima, a bogati slojevi se ujedinjuju sa zajedničkim interesima.

Hrvatska će imati mali sloj bogatih i veliki broj siromašnih, kao i većina drugih zemalja (sa time što će naši siromašni živjeti lošije od zapadnih siromašnih). Isto čeka ostale na Balkanu.

Istinu je neko rekao, države na Balkanu teže članstvima u većim državama jer same ne znaju. Hrvatska je odabrala, mislim da bi i ostali Balk. trebali EU odbrati, najmanje loše rješenje.
Preporuke:
3
2
38 petak, 14 septembar 2012 11:32
Odbrana i poslednji dani
Što se tiče Yu. Onako kako ste vi možda pogrešno protumačili Tudjmana, ustav itd, tako smo mi protumačili Gazimestan, jourt revoluciju, ukidanje pokrajina a zadržavanje glasova. Druže sve je to bila prljava igra, kao i uvijek u životu. Odrastimo..


Ono što vi Hrvati najviše volite to su površni i lako-ćemo Srbi.Takvima možete da relativizujete bliža i dalja istorijska zbivanja i da to sve uobličite u "bespuća povijesne zbiljnosti".Malo ste se prešli u rasporedu tih zbivanja.Prvo smo mi, valjda, morali da tumačimo Hrvatsko proljeće.Gazimestan je došao mnogo kasnije kad ste vi već sve pripremili za otcepljenje. Što se tiče odrastanja,vi bi još uvek puzali da vam Srbi nisu pomagali kroz istoriju da se dignete.Bilo bi vam bespuće da su Srbi imali povijesne zbiljnosti .A te druže-fazone prosipajte po Hrvatskoj.Koliko znam taj se izraz tamo i ne rabi tako da je vaše poreklo sumnjivo.Tačnije sumnjam da ste ono za što se predstavljate. Pozdrav.
Preporuke:
5
1
39 petak, 14 septembar 2012 11:56
srbinbanjaluka
@ Ivica




Pozdrav. Ovako, vi sad dobili ste argumente šta su sve Hrvati radili, ranije sam to pisao, vi onda tako - nekako pišući odgovor na to spominjete Bugojno, ali onako, relativizujući, kao, eto imali smo i mi Bugojno. Ma ne radi se imali, čovječe dragi, ljudi su bezveze izgubili život zbog te grupice mrzitelja i fašista, oni su neke policajce ubili, zarad čega? Zarad NDH-azije kako su rekli, ej nekoliko godina poslije II svjet. rata grupa poptomognuta od emigracije Hrvata to uradi. Nije to baš tako.
To je terorizam druže. Poslije su isti ti i takvi masovno dolazili da grade novu državu Hrvatsku, opet mimo prava Srba, i opet sa mržnjom prema njima.

Zatim, kad sam spominjao Bugojno, ono mi je samo bila očit primjer, primjer koji je ostao najpoznatiji, ima tu još, bomba u kinu u BG, djelo dokazano ustaške emigracije... plus ono sve ranije što sam kazao. A u vezi prve Jugoslavije, kažeš nisu Hrvati je simpatisali. Pa naravno da nisu, kako bi kad su bili na drugoj strani
Preporuke:
5
1
40 petak, 14 septembar 2012 12:22
Tuta Bugarin
Po čemu bi ste vi rekli da je SFRJ banana država? Ako znate šta je banana država?
Preporuke:
5
1
41 petak, 14 septembar 2012 23:09
Petar Janketić
@Trn u tudjem oku

Navedene brojke i procenti mogu biti i tačni, ali ovakva filozofiranja i zaključci koji se iz njih izvlače ne znam čemu treba da služe? ... Autor neka gleda svoja posla, odnosno situaciju u sopstvenoj zemlji. Od tudjih nevolja nama neće biti bolje.


Očigledno da ovaj tekst nije napisan da bismo se mi osećali bolje zbog tuđe nevolje, niti je ovde nekoga briga za Hrvatsku i njenu sudbinu, već je napisan samo zbog brige za sopstvenu zemlju, tj. Srbiju koja slepo i podanički srlja u EU-ropske integracije.

Jer glup čovek uči na svojim greškama, a pametan na tuđim.

Stoga, NE Evropskoj Uniji!
Preporuke:
6
0
42 ponedeljak, 17 septembar 2012 05:01
RAT-ko
Rvacka komuno-ustaska propaganda tokom Brozomone hrvacko-ustaske vladavine glasi ovako:"Sve pare odose u Beogard"..."Zagreb radi a Beogard se gradi"...itd.itd.Rvacki vekovni snovi:"Hrvacka strojnica o hrvacko rame"..."Hrvatska lisnica(novcanik)u hrvatskom dzepu"...Rvati srusise YU pozvase Germane i Vatikan za pomoc u tom rusenju...usledila je hitna pomoc od istih...Na kraju razranja YU rvati spevase psemuljak:Danke Dojcland"A Dojcland Germani ... svojim sluga konjusarima za sva vremena tako sto slugama sve dzabaka uzese,za veke vekova ih PREzaduzise da ce konjusari biti ono/obd egde su odvajakda bili ...a maloumno-idiotski potez Karadjordjevica 1918g tu ... progalsi z abracu i istrze "bracu' iz stala svabskijeh.Ima BOGa laze ko god akze da nema.Rvati ce praviti YU ...vec je prave od blata.
Preporuke:
2
2
43 subota, 22 septembar 2012 19:19
Srpska Nikola Altamovic
Mi iz Republike Srpske uspjeli smo da ujedinimo Cetnike i Partizane dva Srpska pokreta na nas je sada da budemo Bastilja Srpsta kako je Dodik reko i da nikada ne dozvolimo da se Srpski narod podjeli na razne frakcije a pogotovo ne u Srpskoj. R Srpska i narod u buducnosti smatrace sebe Hajducima Srpstva i nece nikada vise dozvoliti podjele. Moral Srpstva je najaci u Republici Srpskoj no svjerom u Boga nadajmo se sve rpskom oporavku i ujedinjenju.
Preporuke:
1
0
44 subota, 22 septembar 2012 19:30
Repubika Srpska drzava od Boga data Srpska Ljepotica
Neka bas nam je lepo kada ih spuste niz vodu jer su izvrisli genocid nad Rrpublikom Srpskom Krajnom i Republikom Srpskom 1941 a i 1991 ista prica Tudjman nije nista bio drugaciji od Pavelica stize ih velika kazna a bozija kazna sticiceih jednog dana pa morace da vrate okupiranu teritoriju Srpske Krajna i to Republici Srpskoj kao legitimnom organu nasledniku Srpske drzave iz doba Holy Roman Emaier znase gje je Hvatska tada bila a gje Srpska sve cese to jednog dana pokradjeno vratiti zivi bili pa vidjeli.
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner